Het is kwart over
zeven in de morgen. Ik sta op station Arnhem te wachten op de intercity
richting Roosendaal. Deze trein brengt mij naar Tilburg, de stad waar ik
studeer. Het is een rustige morgen en als de trein aankomt stap ik in met in
mijn linkerhand een kop koffie, in mijn rechter hand een krantje. Ik ga zitten
en besluit het komende uur maar eens even lekker niks te doen.
Nadat ik al een poosje niks heb zitten doen, komt er een
conducteur langs om mijn kaartje te controleren. De man zegt vriendelijk goedendag
en bedankt mij wanneer ik mijn OV chipkaart overhandig. Wanneer de uiterst
vriendelijke man vertrokken is, bedenk ik mij dat we eigenlijk best wel trots mogen
zijn op ons treinnetwerk in Nederland en dat er een hoop mensen heel hard
werken om ons elke dag weer naar de juiste plek te vervoeren.
Dit hersenspinsel brengt mij bij het volgende punt.
Waarom krijgt de NS gelijk de volle laag als er iets mis gaat, terwijl we ze
eigenlijk nooit een complimentje geven voor al die keren dat het wel goed gaat?
En al die keren dat er keihard gewerkt wordt om zo snel mogelijk een passende
oplossing te vinden bij problemen?
De mens achter de organisatie, van conducteur tot
planner, allemaal zijn ze betrokken bij het zo goed mogelijk uitvoeren van de
taken van de NS. Laten we deze mensen daarom wat vaker in het zonnetje zetten.
Voor hen is het ook niet prettig als er zaken mislopen en/of treinen niet
rijden. Denk de volgende keer eerst na hoe vaak het wél prima gaat bij de NS en
geef vooral meer complimentjes. Op die manier maken we de dag nog een beetje
leuker dan hij vaak al is!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.